Zomba, Cape MacLear & Monkey Bay, Malawi: Motorbikes, както и медицина

Пътуването от град Cuemba в Мозамбик до град Zomba в Малави беше изключително объркан. Взехме малка чапа от Куема до граничния град Мандимба, където бяхме натъпкани с човек, който искаше да обменяме парите си на черния пазар. Нямахме изключително много модификация, както и цялата сцена беше метод, както и стресиращ, така че оставихме идеално.

Всеки от тях скочи на гърба на мотоциклет с чанти, приковани към гърба ни, докато нашите автомобилисти обикаляха пясъчния, неравен път към действителния граничен пункт. И двамата го направихме там на едно парче, подпечатано от Мозамбик, скочи в кутията на пикап, който ни отведе 5 км или така от страната на Малави на граничния преход. Ние си отпечатахме (след някои изключително разочароващи, както и неудобни разговори с граничната охрана), влязохме в кутията на камион с много други хора, както и наистина се надявахме на най -доброто!

Кози по пътя в задната част на пикап, нормалният метод за пътуване в Малави

Както щеше да се окаже, това беше нормалният метод за заобикаляне на Малави. След неспокойни 2 часа в задната част на камиона, ние се променихме на матату (името за версията на Малави на Чапа), както и карахме около 5 часа, преди последно да се покажем в град Зомба вечер. Pheww! по -скоро денят на пътуването.

И двамата бяхме изтощени, както и след инспектиране в нашето пространство, ние тръгнахме към банката, както и след това за някаква индийска храна. В банката имахме плашене … Нашата банкомат не работи. Опитахме всяка банка в града, както и никой от тях не прие нашата карта. Умерено нападение в паника, както се обадихме на TD Bank, както и се опитахме да разберем какво да правите.

Както ще се окаже, нашата карта работи навсякъде по света, с изключение на Малави! За щастие имахме някои възможности. Използвахме MasterCard за това оттегляне, както и за спазването на сутринта, в което успяхме да обменим няколко от щатските долари, които бяхме донесови за 7 месеца. Когато пътувате, е абсолютно важно да имате различни източници на пари.

Бяхме в град Зомба, за да направим някакво туризъм на прекрасното плато с изглед към града. Направихме пътуване толкова, колкото върха, както и уредихме регионално ръководство, което да ни преведе из платото за деня, което [се оказа] страхотна концепция, тъй като ще се изгубихме абсолютно по пътя. Разходката беше изключително голяма, както и изключително стръмна на части. Истината, че не сме направили нищо атлетично в Мозамбик в продължение на месец, започна да показва, когато на практика умирахме, изкачвайки се по хълм, както и погледнахме към нашия водач (който използваше сандали, както и не пиеше вода) също така добре) Тъй като Соу дори не беше счупил пот.

Гледки от върха на платото на зомба, Малави

Ние, както и нашия регионален водач, туризъм на платото на Zomba, Малави
Прекрасно езеро на нашия поход с платото Зомба, Малави

Минахме покрай много регионален човек, носейки поне 80 килограма дърва на главите си, както и го правим боси. Те се изкачват толкова много, колкото платото всеки ден, за да събират това дърво, което ще достави домакинството им с отопление, както и показва, че е прекратен за готвене. Удивително. Походът завърши на прекрасен водопад, както и ние се охладихме за малко, преди да се отправим обратно към планината. Една от най -добрите части на Zomba бяха свежите, диви малини, черници, както и ягоди, които растат около тези части. Получихме чанти, пълни с вкусни, пресни плодове, както и ядехме, докато устата ни не се обезцвете лилаво розово.

Човек донесе изключително тежки тонове дърва на главата си, плато на Зомба, Малави

От град Zomba отведохме матату в Monkey Bay, преминал се на гърба на камион за вземане (който те се обаждат на матола), както и яздихме за час в безумно натъпканата кутия на камиона, който всички метод до The Method to the Lakeside, Backpackers преследват нос Маклеар. Хората стояха, хората седяха на пода на кутията, хората седяха на ръба на кутията, както и целият багаж беше натрупан навсякъде.

Местоположението, на което пожелахме да останем в нос Маклеар [се оказа] възмутително скъпо, много повече, отколкото беше заявил нашият пътеводител, така че отидохме допълнително по плажа. Открихме най -доброто място. Маламбеният лагер е имал изключително прекрасна английска дама, която се отнася с работниците си сравнително, както и храната, създадена от кухнята, е вкусна.

За да бъда честен, бяхме недоволни от нос Маклеар. Може би голяма част от него трябваше да се направиE с времето. Бяхме там по време на значително гориво, храна, както и недостиг на вода в страната, заради политическите вълнения. Също така очаквахме кристално чисто, тюркоазено езеро, най -доброто за плуване. Това, което видяхме, не беше нищо подобно. Езерото е било съсипано в този район от регионалното село.

Всички щяха да се къпят във водата, да перат чиниите си във водата, да хвърлят боклук в езерото, както и гъските, както и кучетата посещават бреговете. Кикърът беше, когато видяхме регионален човек да донесе мъртва коза на бреговата линия, както и да продължи да откъсва органите, както и да почисти козата във водата. Може би нашите очаквания за езерото бяха толкова високи?

Всички неща настрана, близкото село беше изключително, както и прекарахме много от времето си, проверявайки тази част от района на езерото, наслаждавайки се на футболни мачове, както и удовлетворявайки усмихнатия регионален народ. Имахме един отличен ден там, когато наехме каяк, както и изхвърлихме метода си на остров в средата на езерото. Наличните води бяха премахнати, както може да бъде с цветни риби от цихлидна риба, плуваща наоколо. Ние се шнорхелирахме, както и се наслаждавахме следобед там, преди да се върнем у дома.

САЩ с нашия каяк, нос Маклеар, езерото Малави
Dariece Snorkelling близо до остров от нос Маклеар, езерото Малави

Взехме решение да напуснем нос Маклеар след 3 дни, както и да опитаме късмета си в Monkey Bay … и сме сигурни, че сме направили! Отседнахме в Mufasa, екологична ложа, поставена на собствения си личен залив, без никакво село наоколо. Прекарахме 4 дни там, просто плувайки в премахването на водата, скачайки от камъни в езерото, както и заспивайки до изглеждането на хипопот, мърморещи в близкото езерце.

Скачайки от камъните в Monkey Bay, Малави

Наслаждавайки се на премахването на водите в Monkey Bay, Malawi
Задоволихме наистина велик немски човек, както и в южноафриканско семейство. За съжаление, на 4 -ия ден, Ник, както и аз започнах да се чувствам малко зле към стомасите си. За щастие мина до следващия ден, но болестта на Ник просто се влоши. Той имаше изключително висока температура, беше ах, както и цялата нощ беше прекарана в опит да задържи треската си, както и да се наложи да премине езерцето на хипопотато посред нощ, за да отиде до банята!

Спазването на Morning, собственикът заведе Ник на гърба на мотоциклета си в „частната клиника“ в града. Ха! По стените на този център имаше плесен, както и човекът, който управлява местоположението, не е имал никакъв вид доставки, включително тест за малария.

Безполезен.

И така, обратно на мотора, който Ник получи (докато ходех на 30 градуса топло зад тях) целия метод до правителствената болница. Каква шега беше това. Линиите на хората, всички много болни, както и без тестове за малария – както и абсолютно не чисто място. Назад на мотора за пореден път с ужасна треска, болна, слаба, спазма на корема … като цяло, наистина лоша ситуация!

Взехме решение да се върнем към нос Маклеар, тъй като там имаше малък център, който се управляваше от ирландски доброволци, както и решихме, че ще имат лекарства. Часовото пътуване там беше ад за Ник, както и инспектирахме на мястото, на което бяхме изхвърлили първия път там маймуни. В стаята имаше душ кабина, електрическа енергия (известна още като вентилатор), както и беше много по -удобно място за него.

Целият ден беше шоу на Гонг. Трябваше да изчакаме до 2:00, за да се отвори Центърът, както и тогава разбрахме, че е доста далеч от нашия хотел … и нямаше метод, който Ник може да направи всичко метод там. В района няма автомобили, но имаше човек от Словакия, отседнал в хотела, така че го помолих да кара Ник на мотоциклета си до клиниката.

И така, той отново отиде! Най -вероятно нищо по -лошо от подскачането на гърба на мотоциклет, в жега от 30 градуса, когато се чувствате зле, но нямаше други възможности. И двамата въздъхнахме на облекчение, когато влязохме в изключително малкия, изключително фундаментален център, както и видяхме всички усмихнати ирландски лица.

Те направиха нормалните рутинни проблеми, както и тестове за температура и кръвно налягане, както и обвитиха, че „най -вероятно нямаше малария“… те имаха само тестове за убождане на пръста, а не тестовете за слайд, но основната окончателна мисъл беше че той е имал сериозна инфекция на корема. Напуснахме центъра, както и успяхме да получим метод на пътуване в линейката, но не и целият метод от недостига на гориво в Малави в момента, те трябваше да спестят бензина за спешни случаи!

СериоИзли, едно нещо след още едно с тази страна. Бяха ни предоставени всякакви хапчета, както и лекарства, както и следващите 4 нощи бяха прекарани в поглъщане на хапчета, както и възстановяване.

Ник готви колбаси в Monkey Bay, потенциално това, което го разболя толкова!

Английските собственици на Fat Monkey са най -вероятно най -лошото, което някога сме виждали при пътуванията си. Двойката имаше вътрешни спорове през нощта, което цялото място може да чуе, тя последователно разговаряше с африканския си персонал, както и правеше неуважителни коментари, както и редовно викаше на тях без друга причина, освен да отстоява нейната власт. Тя беше толкова неприятен човек, който да е наоколо, както и ние я избягвахме по някакъв начин.

За съжаление, те имат най -добрите пространства в нос Маклеар, така че трябваше да се примирим с него, докато Ник не се почувства много по -добре, както и тогава може да си тръгнем. След 4 нощи там, ние се зарадвахме да се върнем към нашата изключително основна, изключително голяма колиба в лагера Маламбе. Английският собственик там е толкова дружелюбен, както и приветстващ, както и много важно, че тя се отнася добре с персонала си.

Ние се настанихме в нашата колиба, както и доволни от някои нови добри приятели от цял ​​свят: Финландия, Англия, Парагвай, Южна Африка, както и Чехия. Групата от нас в крайна сметка беше добри приятели, както и гласуване през следващите ни 3 нощи там, правейки каквото и да е от ходенето на еврейско новогодишно парти, да се наслаждаваме на регионални футболни мачове, до чат за всички наши пътувания.

нас с няколко от нашите нови приятели, нос Маклеар, Малави
Ник, който ходи със селяните на футболен мач, нос Маклеар, Малави

Футболен мач под дървото Баобаб, нос Маклеар, Малави
Беше отличен метод да прекратем времето си в нос Маклеар. Едно от изключително най -добрите неща за пътуването, както и за удовлетворяване на нови хора от цял ​​свят е, че те ни предоставят концепции за това къде да отидем следващото, или откриваме за различни методи, за да печелим печалба, докато в чужбина. Това пътуване е изключително отворено на очите този метод, както и ни бяха предоставени много различни съвети … надяваме се, че скоро можем да ги пуснем в игра!

*** Забележки за кози:

Опитайте се да предотвратите подкрепата на неправилната администрация в къща за гости на Fat Monkeys.

Не-хектичната, законна промяна на парите се предлага на границата на Mozambique/Malawi.

Visa Malawi се предлага на границата, комплимент за таксуване за цели 30 дни (за канадци, не сте сигурни в други страни).

Центърът на Били Риордан в нос Маклеар е приятелски настроен, експерт, както и едно от единствените места в района, който доставя лекарства. Те таксат 80 долара за консултация, включително всички лекарства.

TD Canada зависят от банковите карти не работят в Малави.

Като тази публикация? Прикрепете го!

Отказ от отговорност: Козите на пътя е партньор на Amazon, както и също и филиал за някои други търговци на дребно. Това показва, че правим комисионни, ако щракнете върху връзки в нашия блог, както и закупуване от тези търговци на дребно.